Перейти к публикации

Brabus B63S AMG (W212)


Назим
 Поделиться

Рекомендованные сообщения

BRABUS B63 S Tuning for Mercedes E 63 AMG

19d2117187c8.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

На автосалоне в Эссене 2009 (Essen Motor Show) тюнинговое ателье Брабус представит свою новую работу – BRABUS B63 S на базе нового Mercedes-Benz E 63 AMG W212.

Под капотом тюнеры оставили стандартный 6,3-литровый двигатель V8 спортивного отделения AMG, добавив к нему свой BRABUS B63 S Power Kit, включающий установку двух спортивных воздушных фильтров, прямоточный катализатор и внесение изменений в электронные настройки двигателя.

Эти небольшие хитрости позволили увеличить отдачу силового агрегата Mercedes E 63 AMG с 525 до 555 л.с. а крутящий момент возрос с 630 до 650 Нм. Как результат, разгон с нуля до сотни сократился до 4,3 секунд, а максимальная скорость “заряженного” седана составляет 320 км/ч.

Обвес на Мерседес E-класса W212 от Брабус продувался в аэродинамической трубе и включает в себя карбоновый передний спойлер, задний спойлер и диффузор. Большие воздухозаборники, появившиеся в передних крыльях, сделаны не только для красоты – они улучшают охлаждение двигателя и тормозов.

В ателье Brabus предлагают большой набор дисков для Mercedes в размерностях на 18, 19 и 20 дюймов, которые можно “обуть” в спортивные покрышки от Pirelli или Yokohama размерностью 245/30 ZR 20 спереди и 295/25 ZR 20 – сзади.

Тюнинг интерьера Мерседес производится в ателье BRABUS по индивидуальному заказу и может включать обивку кресел высококачественной кожей и алькантарой, отделку карбоном, деревом, а также установку различных электронных гаджетов.

Скрытый Текст! Нажмите, чтоб увидеть
BRABUS will exhibit the Mercedes-Benz E 63 AMG-based BRABUS B63 S at the 2009 Essen Motor Show. The famous tuner kept the 6.3-litre (6208cc) V8 natural, meaning no superchargers or turbos are installed. Using its so-called BRABUS B63 S kit power and torque were improved from the standard 386kW (525hp) and 630Nm to 408kW (555hp) and 650Nm respectively. The magic was achieved through two sport air filters, free-flow metal catalysts and newly programmed engine electronics.

As a result the 0 - 100km/h sprint is reduced to 4.3 seconds and top speed goes up to 320km/h. A limited slip differential (LSD) with a locking rate of 40 percent ensures optimal grip at all times.

The aerodynamic package was developed in a wind tunnel and includes a carbon fibre front spoiler lip, a rear diffuser and a rear spoiler. The front fenders have lateral air outlets which don't just glamourise the car's looks but serve to improve venting. Custom-tailored wheel and tyre combinations include 18, 19 and 20-inch sizes shod with Pirelli or Yokohama high-performance tyres sized 245/30 ZR 20 up front and up to 295/25 ZR 20 at the rear.

Interior equipment choices include durable BRABUS Mastik leather and Alcantara, carbon fibre inlays, wood and many electronic gadgets to suit different desires.

Press Release

BRABUS Tuning for the Mercedes E 63 AMG

World Debut at the ESSEN MOTOR SHOW 2009

555 hp / 408 kW, 320 km/h Top Speed and Exclusive Accessories

Even more power and exclusive accessories for the latest top-of-the-line E-Class model, the E 63 AMG: With BRABUS B63 S engine tuning, power output of both sedan and wagon jumps to 555 hp (547 bhp) / 408 kW and their top speed jumps to 320 km/h (200 mph). BRABUS (Brabus-Allee, D-46240 Bottrop, phone + 49 / (0) 2041 / 777-0, fax + 49 / (0) 2041 / 777 111, Internet www.brabus.com) also offers exclusive accessories such as sporty yet elegant aerodynamic-enhancement components, custom-tailored tire/wheel combinations up to 20 inches in diameter and custom interior options.

The fast-revving 6.3-liter V8 becomes even more powerful with the BRABUS B63 S performance kit. The conversion consists of two sport air filters, free-flow metal catalysts and newly programmed engine electronics. The tuning kit bumps power output of the engine from standard 525 hp (517 bhp) / 386 kW by 30 hp (30 bhp) / 22 kW. Simultaneously peak torque grows from 630 to 650 Nm (464 to 479 lb-ft) at 5,400 rpm. BRABUS recommends fully synthetic ARAL high-performance motor oil.

Equipped with the BRABUS B63 S kit, the sprint time from rest to 100 km/h (62 mph) is shortened to 4.3 seconds and in combination with the BRABUS V/max unit top speed jumps to up to 320 km/h (200 mph), depending on the speed rating of the selected tire/wheel combination.

To transfer the increased power to the road with as little slip as possible BRABUS offers a limited-slip differential with a locking rate of 40 percent for the E 63 AMG.

Minimizing aerodynamic lift is essential in a car as fast as this one. The BRABUS designers went into the wind tunnel to develop aerodynamic-enhancement components that are as stunning as they are effective. These components are manufactured from clear-coated carbon fiber. The production front apron of sedan and wagon can be upgraded with a spoiler lip. The aerodynamics of the sedan's rear can be further improved with a diffuser and a rear spoiler.

On the front axle BRABUS aluminum sport fenders with lateral air outlets improve venting of the wheel houses and add a decidedly sporty note to the car's appearance.

BRABUS also offers custom-tailored tire/wheel combinations for all E63 models. They are available with diameters of 18, 19 and 20 inches. The largest homologated version features Monoblock VI, E, Q or S wheels in size 9Jx20 on the front axle and in sizes 9.5Jx20 or 10.5Jx20 in back. They are fitted with Pirelli or YOKOHAMA high-performance tires in size 245/30 ZR 20 in front and up to size 295/25 ZR 20 on the rear axle.

Exclusive BRABUS-refined interiors are also available for the Mercedes E 63 AMG. The list of accessories ranges from stainless-steel scuff plates with illuminated BRABUS logo to a speedometer with 360-km/h (225-mph) dial. The company upholstery shop creates luxury interiors from a combination of especially soft yet durable BRABUS Mastik leather and Alcantara to each customer's exact specifications. The perfect complements are precious-wood and carbon-fiber inlays in any desired color and with various surface finishes.

All components are backed by the incomparable BRABUS Tuning Warranty® of three years, up to 100,000 kilometers / 62,000 miles (see BRABUS warranty conditions as of November 2006).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mercedes-Benz

884

post-8147-1259348787_thumb.jpg

post-8147-1259348789_thumb.jpg

post-8147-1259348790_thumb.jpg

post-8147-1259348792_thumb.jpg

post-8147-1259348793_thumb.jpg

post-8147-1259348794_thumb.jpg

post-8147-1259348795_thumb.jpg

post-8147-1259348796_thumb.jpg

post-8147-1259348797_thumb.jpg

post-8147-1259348798_thumb.jpg

Изменено пользователем 884
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

серьезная тачка уже не игрушка

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Класс просто супер четкая очень

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

владельцы M5, нервно курят в сторонке.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

где, что? Ну, что э делать "дизайнер в Мерседес ушел". Кстати их 6.3 литровый СЕДАН + Доработки от Брабуса, выдают 555 л.с. А у БМВ, Х5 М стоковый ПАРКЕТНИК с двигателем 4.4 тоже выдает 555, если одно и тоже, зачем платить больше © (Разгон до 100, пренебрегаем)

Содержимое этого сообщения скрыто.
Чтобы увидеть его, вам следует войти на форум, или пройти регистрацию, если её у вас нет.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Х5 М стоковый ПАРКЕТНИК

Содержимое этого сообщения скрыто.
Чтобы увидеть его, вам следует войти на форум, или пройти регистрацию, если её у вас нет.

Айыб олсун сяня....

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Real car !

Содержимое этого сообщения скрыто.
Чтобы увидеть его, вам следует войти на форум, или пройти регистрацию, если её у вас нет.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

чтото с передом не так !(((

я бы Мку взял чем это ....

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

чтото с передом не так !(((

я бы Мку взял чем это ....

Наверное дело в решетке покрасили в цвет машины, но всё равно красота

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Жаль инфо на анг.

А фотографии уже видел, конечно Секс!

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Жаль инфо на анг.

А фотографии уже видел, конечно Секс!

Добавил в главный пост на русском инфо

Содержимое этого сообщения скрыто.
Чтобы увидеть его, вам следует войти на форум, или пройти регистрацию, если её у вас нет.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Даже без обвеса машина зачётная, а Брабус просто кукла и плюс с такими показателями.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

BRABUS B63 S

Содержимое этого сообщения скрыто.
Чтобы увидеть его, вам следует войти на форум, или пройти регистрацию, если её у вас нет.

Содержимое этого сообщения скрыто.
Чтобы увидеть его, вам следует войти на форум, или пройти регистрацию, если её у вас нет.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

на облицовке не хватает значка трансформеров.

Изменено пользователем Орханчег
Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Вайме

Содержимое этого сообщения скрыто.
Чтобы увидеть его, вам следует войти на форум, или пройти регистрацию, если её у вас нет.
какой агрегатек охудеть !мне слишком понравилось

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

  • 1 год спустя...

Содержимое этого сообщения скрыто.
Чтобы увидеть его, вам следует войти на форум, или пройти регистрацию, если её у вас нет.

Содержимое этого сообщения скрыто.
Чтобы увидеть его, вам следует войти на форум, или пройти регистрацию, если её у вас нет.

Ссылка на комментарий
Поделиться на других сайтах

Пожалуйста, войдите для комментирования

Вы сможете оставить комментарий после входа



Войти сейчас
 Поделиться

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу.
×
×
  • Создать...